Επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα

Κίνητρα για «καθαρές μετακινήσεις» δίνει η κυβέρνηση με νομοσχέδιο που θα παρουσιάσει τον επόμενο μήνα.

Επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα – Γενναία κίνητρα, τα οποία θα συμπεριλαμβάνουν επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων, αλλά και μείωση ή κατάργηση σε τέλη ταξινόμησης και κυκλοφορίας θα περιλαμβάνει το πλέγμα μέτρων που θα παρουσιάσει εντός του επόμενου μήνα η κυβέρνηση, η οποία έχει αποφασίσει να πατήσει γκάζι στην ηλεκτροκίνηση.

Στα μέτρα θα συμπεριληφθούν ρυθμίσεις και για τα δημοσίας χρήσης οχήματα, δηλαδή ταξί και φορτηγά αλλά και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Παράλληλα πριμοδότηση θα προβλεφθεί και για τις επιχειρήσεις διαμοιρασμού ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ θα τεθεί σε εφαρμογή και σχέδιο δημιουργίας φορτιστών, το οποίο άλλωστε αποτελεί και μία από τις βασικές προυποθέσεις για το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Ηδη τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος Οικονομικών και Μεταφορών επεξεργάζονται προτάσεις και εισηγήσεις που έχουν υποβληθεί προκειμένου να καταλήξουν στην τελική μορφή του νομοσχεδίου, το οποίο θα ανακοινωθεί τον Ιούνιο.

Το ειδικό πρόγραμμα επιδότησης της αγοράς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, σκούτερ και ποδηλάτων προανήγγειλε ο ίδιος ο υπουργός Περιβάλλοντος, Κωστής Χατζηδάκης, στο πλαίσιο διαδικτυακής συζήτησης που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ πριν λίγες ημέρες και βάσει του προγραμματισμού, στόχος είναι να εφαρμοστεί από τις αρχές του 2021.

Αναφορικά με την επιδότηση μάλιστα τόνισε ότι δε θα είναι κλιμακωτή για τα ΙΧ, δεν θα συναρτάται δηλαδή από την αξία του αυτοκινήτου, αλλά θα είναι συγκεκριμένη και θα ισχύει για όλους τους τύπους αυτοκινήτων και ως εκ τούτου η ενίσχυση για την αγορά σκούτερ ή ποδηλάτου θα είναι μεγαλύτερη ποσοστιαία και πιο ωφέλιμη για τον αγοραστή, με την απαιτούμενη χρηματοδότηση να προέρχεται από το Ταμείο των Ρύπων.

Αν και τα συναρμόδια υπουργεία δεν έχουν καταλήξει ακόμα στην οριστική πρόταση, σύμφωνα με πληροφορίες του «Εθνους της Κυριακής», ένα από τα βασικά σενάρια που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αφορά την επιχορήγηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα με ποσό εφάπαξ ενίσχυσης περίπου 4.500 ευρώ για την αγορά ιδιωτικών οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών ρύπων και λιανική τιμή πώλησης έως 40.000 ευρώ.

Η αντίστοιχη ενίσχυση για ταξί, η οποία θα συνδυάζεται και με απόσυρση του παλαιού οχήματος, το οποίο θα έχει φτάσει την ηλικία αντικατάστασης, εξετάζεται να κυμανθεί μεταξύ 3.500 – 5.000 ευρώ, ενώ η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου θα επιχορηγηθεί με ποσό που θα κυμαίνεται μεταξύ 500 – 1.000 ευρώ και η αγορά ηλεκτρικού σκούτερ με ακόμα μεγαλύτερο ποσό, το ύψος του οποίου εξετάζεται.

Τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που διερευνώνται ενδέχεται να συμπεριλάβουν και άλλες ευνοικές πολεοδομικές και περιβαλλοντικές ρυθμίσεις.

Στο τραπέζι βρίσκεται και η μείωση του γενικού φόρου κατανάλωσης ΦΠΑ στο 13% για την αγορά ηλεκτρικού οχήματος τόσο από ιδιώτες όσο και από επιχειρήσεις, ενώ εξετάζονται φορολογικά κίνητρα και για επιχειρήσεις διαμοιρασμού  κοινόχρηστων ηλεκτρικών  αυτοκινήτων και ποδηλάτων ή επιχειρήσεων, οι οποίες θα λειτουργήσουν αντίστοιχα συστήματα για τους εργαζομένους τους.

Απόσπασμα άρθρου από … ethnos.gr 

Επιδοτήσεις σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σκούτερ και ποδήλατα – trikala365.rg +
Back to top button
Close