Τα διατροφικά λάθη που ακυρώνουν τα οφέλη της άσκησης

Αν ασκείστε συστηματικά, σίγουρα θα έχετε ακούσει για τρόφιμα και ποτά που θα σας βοηθήσουν να ανακτήσετε τις δυνάμεις σας μετά από μια έντονη προπόνηση.

Τα διατροφικά λάθη που ακυρώνουν τα οφέλη της άσκησης – Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν είναι απαραίτητο, ειδικά για όσους κάνουν ελαφριάς μορφής άσκηση.

Όπως εξηγούν οι ειδικοί, αν η γυμναστική είναι το πρώτο πράγμα που κάνετε μόλις ξυπνήσετε, σίγουρα θα πρέπει να φάτε ένα καλό πρωινό όταν την ολοκληρώσετε. Αν όμως έχετε φάει ένα καλό γεύμα 4-6 ώρες πριν την προπόνηση, δεν χρειάζεται να φάτε αμέσως μετά.

Ειδικά σε ότι αφορά τα ενεργειακά ποτά, τα οποία είναι πλούσια σε θερμίδες, είναι πιθανότερο να σαμποτάρουν το αποτέλεσμα της άσκησης, παρά να σας βοηθήσουν.

Δείτε τα πιθανά λάθη που κάνετε στη διατροφή και ακυρώνουν τα οφέλη της προπόνησης.

Ξηροί καρποί και πρωτεΐνη

Υπάρχει ένας μύθος, σύμφωνα με τον οποίο όσοι ασκούνται πρέπει να τρώνε πολλές πρωτεΐνες μετά από μια προπόνηση, προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη της.

Αν όμως στην καθημερινή διατροφή σας προσλαμβάνετε επαρκή ποσότητα πρωτεΐνης, δηλαδή 30 γραμμάρια σε κάθε γεύμα, δεν χρειάζεται να καταναλώνετε πρωτεΐνη και μετά την προπόνηση.

Αλκοόλ

Αν πίνετε αλκοόλ μετά την προπόνηση, εμποδίζετε την επανάκτηση της μυϊκής μάζας. Τα καλά νέα είναι ότι αν πιείτε μόνο ένα ποτήρι κρασί ή μπύρα δεν θα επηρεαστεί αυτή η διαδικασία.

Διατροφικές υπερβολές

Αν νομίζετε ότι επειδή τα «δώσατε όλα» στο γυμναστήριο μπορείτε να φάτε ό,τι και όσο θέλετε, κάνετε λάθος. Έρευνες έχουν δείξει ότι η διατροφή παίζει πολύ σημαντικότερο ρόλο από την άσκηση στη διαχείριση του βάρους.

Μπορείτε να το ρίξετε έξω μία στο τόσο, αλλά μην πέσετε στην παγίδα ότι επειδή κάνετε γυμναστική μπορείτε να τρώτε ανεξέλεγκτα.

Δεν τρώτε υδατάνθρακες

Μετά από μια ώρα ή παραπάνω σκληρής προπόνησης, όπως τρέξιμο ή κολύμπι, οι μύες χρειάζονται γλυκόζη.

Προτιμήστε καλούς υδατάνθρακες, όπως φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής άλεσης και υπολογίστε ότι χρειάζεστε περίπου 1 γραμμάριο καλών υδατανθράκων για κάθε κιλό σωματικού βάρους.

Δεν πίνετε αρκετό νερό

Ακόμη και η ελαφριά προπόνηση μπορεί να προκαλέσει ήπια αφυδάτωση. Οι ειδικοί συμβουλεύουν να ζυγίζεστε πριν και μετά την άσκηση για να υπολογίζετε την απώλεια υγρών μέσω του ιδρώτα και να τα αναπληρώνετε.

Δεν προγραμματίζετε τα γεύματα

Εάν δεν προγραμματίζετε τα γεύματά σας, μετά την προπόνηση είναι λογικό να πεινάτε υπερβολικά. Γι’ αυτό είναι και η χειρότερη στιγμή για να φάτε, αφού είναι βέβαιο ότι θα κάνετε μια κακή επιλογή. Όταν είμαστε πεινασμένοι, ο εγκέφαλός μας είναι προγραμματισμένος να ζητάει τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας.

*** Φροντίστε λοιπόν να έχετε σχεδιάσει από πριν τι θα φάτε μετά την άσκηση, ώστε να μην υποκύψετε στις λιγούρες σας τρώγοντας κάτι ανθυγιεινό.

Τα διατροφικά λάθη που ακυρώνουν τα οφέλη της άσκησης – trikala365.gr

Δείτε Σχετικά Δημοσιεύματα της κατηγορίας “ΔΙΑΤΡΟΦΗ” η επισκεφθείτε την σελίδα Trikala365.gr/magazine

Ακολουθήστε το Trikala365.gr στο Google News  για τις σημαντικότερες ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Back to top button

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε την ιστοσελίδα, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Περισσότερες πληροφορίες.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο