Αυτή ήταν η πορεία των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ελλάδα
Στα τέλη της δεκαετίας του ’70 προσδιορίζεται χρονικά η κατασκευή και λειτουργία πολλών μονάδων συναρμολόγησης στη χώρα μας.
Αυτή ήταν η πορεία των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ελλάδα – Πολλά ήταν τα εργοστάσια παραγωγής και συναρμολόγησης που λειτουργούσαν στην Ελλάδα αλλά όπως αποδείχθηκε τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα άλλων χωρών, η γραφειοκρατία και το δυσμενές φορολογικό περιβάλλον τα οδήγησε σε λουκέτο με ανυπολόγιστες συνέπειες για την ελληνική οικονομία αλλά και την αγορά εργασίας.
Η Ελληνική βιομηχανία κατασκευής και συναρμολόγησης οχημάτων (ΕΛΒΟ) ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1970 και αρκετές από αυτές δραστηριοποιούνται μέχρι σήμερα.
Οσον αφορά τον τομέα συναρμολόγησης αυτοκινήτων επτά εταιρείες ξεχώρισαν και διέθεταν ένα σημαντικό αριθμό επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας.
ΕΛΒΟ
Πρώτη είναι η Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων η οποία ιδρύθηκε το 1972 με την επωνυμία ΣΤΑΓΙΕΡ ΕΛΛΑΣ ΑΒΕ. Το 1987 μετονομάσθηκε σε ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΕΛΒΟ) ΑΒΕ, με πλήρη έλεγχο της εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο.
Τον Αύγουστο του 2000 μετά από διεθνή διαγωνισμό το 43% των μετοχών της εταιρείας, καθώς και το μάνατζεμεντ πέρασαν στην κοινοπραξία των εταιρειών Μυτιληναίος ΑΕ Ομιλος Επιχειρήσεων και ΜΕΤΚΑ ΑΕ.
Οι εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ Α.Β.Ε. βρίσκονται στην Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν έκταση 270.000 τ.μ. με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τ.μ.
Η ΕΛΒΟ Α.Β.Ε. προχώρησε στην πιστοποίηση του συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας σύμφωνα με το σύνολο των απαιτήσεων του Ευρωπαϊκού Προτύπου ΕΛΟΤ ΕΝ ISO 9001:2000 μέσω του TUV Hellas, μέλος του Γερμανικού Οργανισμού Πιστοποίησης RWTÜV S.A. και του TÜV CERT.
Η μεγάλη κατασκευαστική εμπειρία, η τεχνολογική υπεροχή και η χρήση τεχνογνωσίας εταιρειών διεθνούς κύρους όπως, η Mercedes-Benz, η Neoplan, η Scania, η Steyer και η Man έδωσαν την δυνατότητα στην ΕΛΒΟ ΑΒΕ να κατασκευάζει υψηλής ποιότητας πολιτικά και στρατιωτικά οχήματα.
Η ΕΛΒΟ ΑΒΕ με ένα ευρύ φάσμα πολιτικών οχημάτων, όπως Λεωφορεία και Φορτηγά, κάνει αισθητή την παρουσία της στην Ελληνική Αγορά.
Τα οχήματα της διακρίνονται για την μοντέρνα σχεδίαση, την ποιότητα των υλικών, την ασφάλεια και την άνεση, την οικονομία και τους φιλικούς προς το περιβάλλον αντιρρυπαντικούς κινητήρες. Σημαντική είναι η προσφορά της ΕΛΒΟ ΑΒΕ και στον τομέα των στρατιωτικών οχημάτων.
Τα υψηλής τεχνολογίας οχήματά της, εφάμιλλα των ξένων εταιρειών, ικανοποιούν απόλυτα τις ανάγκες ενός σύγχρονου στρατού. Η ΕΛΒΟ ΑΒΕ είναι ο κύριος προμηθευτής Στρατιωτικών Οχημάτων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Πέρασε στα χέρια των Ισραηλινών
Πριν λίγους μήνες η ΕΛΒΟ πέρασε στα χέρια των Ισραηλινών και ειδικότερα στην κοινοπραξία SK Group και στην Plasan ισραηλινών συμφερόντων οι οποίες κέρδισαν τον διαγωνισμό για την απόκτηση της ελληνικής βιομηχανίας οχημάτων.
Οι νέες κατηγορίες οχημάτων που θα κατασκευάζει η νέα ΕΛΒΟ σύμφωνα με πληροφορίες θα είναι τρεις και θα περιλαμβάνουν στρατιωτικά οχήματα, οχήματα ειδικού τύπου και πολιτικά οχήματα.
Ωστόσο, μπορεί να περιληφθούν και άλλα προϊόντα όπως φορητός οπλισμός, προστιθέμενα συστήματα θωράκισης οχημάτων και ηλεκτροπτικός εξοπλισμός.
NAMCO Hellas AG
Η εταιρεία Namco Hellas AG ιδρύεται στην Ελλάδα το 1973 ως κοινοπραξία με μετοχικό κεφάλαιο 7.336,75 ευρώ! Η εταιρεία διέθεσε στην ελληνική αγορά το πασίγνωστο τζιποειδές μοντέλο Pony το οποίο ήταν εφοδιασμένο με αερόψυκτο κινητήρα 600 κ.εκ. και πραγματικά γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία στη χώρα μας. Η Namco έκανε εξαγωγές προς 14 χώρες ενώ τα κεντρικά της γραφεία βρίσκονταν στη Θεσσαλονίκη.
Mazda
Η εταιρεία του κ. Πολυδωρόπουλου στις αρχές της δεκαετίας του 1980 ξεκίνησε την συναρμολόγηση των αυτοκινήτων της Mazda. Στο εργοστάσιο συναρμολογούνταν το γνωστό μοντέλο της εταιρείας 323. Το 1983 το εργοστάσιο έκλεισε.
GM Hellas
Το 1983 η GM Hellas ξεκίνησε την συναρμολόγηση του μοντέλου Kadett στον πρώην εργοστάσιο του κ. Πολυδωρόπουλου στο Καπανδρίτι. Το εργοστάσιο έκλεισε το 1985.
Alfa Romeo
To 1985 η Alfa Romeo Hellas υπογράφει συμφωνία συμφωνία με την GM Hellas για την συναρμολόγηση του μοντέλου Alfa 33 στο εργοστάσιο της δεύτερης. Η κάθε φίρμα είχε δικό της επικεφαλή στη γραμμή παραγωγής και μάλιστα η ποιότητα κατασκευής των αυτοκινήτων ήταν εφάμιλλη των ξένων εργοστασίων.
Συνολικά συναρμολογήθηκαν 1.280 αυτοκίνητα, τα οποία έφεραν ειδικό ταμπελάκι με την ένδειξη Made in Greece. Το καλοκαίρι του 1985 το εργοστάσιο έκλεισε και η GM μετέφερε τις δραστηριότητές της στην Αφρική.
Renault
Η Mava AE ιδρύει τη δεκαετία του ‘80 εργοστάσιο συναρμολόγησης αυτοκινήτων για την μάρκα Renault και διατίθει στην ελληνική αγορά το γνωστό μοντέλο Farma. Το Renault Farma γνώρισε τεράστια εμπορική επιτυχία στη χώρα μας καθώς διατίθονταν σε ιδιαίτερα ελκυστική τιμή. Αξιοσημείωτο είναι επίσης πως το Renault Farma μπορούσε να μετατραπεί και σε ένα κάμπριο όχημα.
ΤΕΟΚΑΡ
Το 1976 η οικογένεια Θεοχαράκη ίδρυσε την ΤΕΟΚΑΡ Ε.Π.Ε και επεξέτεινε τις δραστηριότητές της στην παραγωγή οχημάτων.
Αρχικά κατασκεύαζαν σε μονάδα στην οδό Θηβών 268, στο Αιγάλεω, τις κιβωτάμαξες των ελαφρών φορτηγών Datsun Pick-Up.
Το 1978 η εταιρεία τέθηκε σε νέες βάσεις. Ξεκίνησαν τα σχέδια για την ανέγερση μεγάλης μονάδας συναρμολόγησης στον Βόλο και η ΤΕΟΚΑΡ Ε.Π.Ε. μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Αυτή ήταν η πορεία των εργοστασίων αυτοκινήτων στην Ελλάδα – trikala365.gr
Δείτε σχετικά άρθρα της κατηγορίας “ΣΕΡΦΑΡΟΝΤΑΣ” – Ακολουθήστε το Trikala365.gr στο Google News για τις σημαντικότερες ειδήσεις